Kylläpäs nyt vuodatus temppuilee ja kiusaa minua. Kiitos Leenalle huomiosta. Ensin ei koko tekstiä näkynyt blogissani ja yhtäkkiä se oli siellä useamman kerran ja nyt vielä sama teksti, samassa laatikossa kahteen kertaan. Huh!

*******

Edellisen postauksen tarinan opetus, koskaan ei saa olla noin kiire, että pitää lähteä ratapuomeja ohittamaan! Kun juna törmää tuollaisella vauhdilla kylkeen, jälki harvoin on noin siistiä. Toivotaan että tämä 26-vuotias nuorukainen muistaa sen jatkossa. Voin luvata ettei veturinkuljettaja ja konduktööri nukkuneet yötään kovin makoisasti!

Mutta miksi ihmeessä olin Alavuudessa tai Ähtärissä? Eläimiä ei näkynyt kummemmin eikä Keskistäkään, vaikka kyläkauppa junan ikkunasta näkyikin. Olin nimittäin tukihenkilöiden työnohjauksessa ja oli ihana nähdä niin monta tukaria ja kuulla heidän kuulumisiaan. Oli mahtavaa kuulla miten nuoret ihmiset jaksavat vierailla jopa viikottain lasten syöpäosastoilla, vastailla huolestuneisiin sähköposteihin ja tukea monin muin tavoin syöpää sairastavia lapsia ja nuoria.

Toisaalta sitten taas itse huomasin kuinka paljon minulla vieläkin on fyysisiä rajoituksia ja heikkouksia. Toiset olivat edenneet elämässä: opiskelleet, menneet naimisiin saaneet lapsia. Ja minä vain junnaan kipuineni paikallani. Viikonlopun ohjelma matkoineen oli minulle myös niin rankka, että olin kuumeessa lähes koko lauantai-päivän ja muutenkin kipulääkkeitä meni enemmän kuin laki sallii. Tulomatkan sitten nukuin junassa ja toivoin sulavaa matkaa.

Tänään käväisin hammaslääkärissä ja tällä kertaa ei vastaanotto ollut niin yrmeää kuin viimeksi. Nyt vain suu on kipeä ja pysyihän se väliaikainen paikkakin peräti neljä tuntia. Silloin nimittäin syömään pehmoista vehnäpaahtoleipää. Huomenna, tai oikeastaan siis jo tänään tiistaina pitää yrittää ehtiä soittaa ja mahdollisesti käydä hammaslääkärissä. Kaikki muu on siis se, että olen nyt ja seuraavat kaksi yötä samoin töissä ja huomenna ja torstaina on vielä koulua. Tuli hampaan hajoaminen hiukan pahaan väliin, kun nukkuakin pitäisi. Huh huh!