Kiitos sinulle anonyymi joka pilkkasit minun taitojani ja minua hoitajana, syystä etten ole kovin ystävällinen opiskelijoille ollessani potilaana.

Voin kertoa että olen hyvin pidetty hoitaja. Kenties johtuen osittain siitä, että olen itse ollut paljon sairaaloissa ja tiedän tasan tarkkaan mitä on olla potilas. Osittain ehkä siitä, että olen todella kiinnostunut kuulemaan mitä potilailla kuuluu, olen kiinnostunut yleisesti lääketieteestä ja aidosti ihmisistä. Kun olen hoitajan ominaisuudessa sairaalassa, yritän kaikin tavoin tehdä opiskelijoiden olon tervetulleiksi, autan ja vinkkaan mahdollisuuksien mukaan ja aina niin etten nolaa heitä esim. potilaan nähden huomauttamalla jostain. Olen itsekin ollut ja tulen olemaan sairaalassa opiskelijan ominaisuudessa.

Mistä sitten johtuu "vihani" erityisesti lääketieteen opiskelijoita kohtaan?
1. Sairastan erittäin harvinaisia sairauksia, saan erikoislääkkeitä ja olen monisairas. Valmiillakin erikoislääkäreillä on ongelmia suunnitella ja toteuttaa hoitoja ottaen huomioon kaikki mahdolliset yhteisvaikutukset sun muut. On siis kohtuutonta minulle ja myös opiskelijalle että hän päättää hoidostani.

2. Minulla on todella huonot perifeeriset laskimot. Anestesiologeillakin, joiden siis voi sanoa olevan erikoistuneita "vaikeisiin tippoihin", on vaikeuksia saada minulle kanyyliä suoneen, siksi minulla on infuusioporttikin. On taas kohtuutonta niin minulle kuin opiskelijalle tällaiset kanylointiyritykset.

3. Jos perusterve ihminen joutuu sairaalaan ja hänelle joudutaan esimerkiksi nyt vaikka laittamaan tämä kanyyli suoneen, se on usein ihmiselle ensimmäinen kerta. Minulle on laitettu useita satoja kertoja kanyli ja on todella kohtuutonta, että vaikeasti monisairaalla, jolla ei edes veri kunnolla hyydy harjoitellaan jotain tutkimusta tai toimenpidettä.

4. Olen myös todella skeptinen kaiken hoitoni suhteen. Olen jopa skeptinen erikoislääkäreitä kohtaan, ja tietysti vielä skeptisempi "15-kesäisten kandien kohdalla"

Tämä on nyt sitten julkinen anteeksipyyntö kandeille. Toivottavasti ymmärrätte miksi olen niin ilkiä.

293.scrubs.121007.jpg