Vieraat on lähteneet
Ja leikit lopetettu
Viis kynttilää sait puhaltaa
Poskia kuumottaa
On apupyörät irrotettu
Pienet jalat polkimille
Vatsassa perhosia
Kädet tärisee
Ja isä kuulee kuiskauksen:

"auta mua, auta mua
Mä en selviäkään tästä ilman sua
Auta mua, auta mua
Pidä kiinni"

Sä koetit kestää paineet
Ei kolkytvuotiaana
Saa ylitöistä valittaa
"ennen oli miehet rautaa"
Joku laulaa radiossa
Sun täytyy nöyrtyä
Ja nää viikot levätä
Ei jalat kanna

Ja vaimo kuulee kuiskauksen:

"auta mua, auta mua
Mä en selviäkään tästä ilman sua
Auta mua, auta mua
Pidä kiinni"

 On tukka harmaantunut
Otsalla lämmin käsi
Ei enää kiire minnekään
Sä muistat apupyörät
Muttet tunne tytärtäsi
Aamuyöllä mietit
Onko jumalaa
Ja ehkä joku kuulee kuiskauksen:

"auta mua, auta mua
Mä en selviäkään tästä ilman sua
Auta mua, auta mua
Pidä kiinni"

-Antti Kleemola-