Nämä sanat vielä kerran kokonaisuutena, kun
näistä on useamman kerran joku laittanut palautetta.
 
Elämä on tylsää ilman seikkailumieltä.
Minä haluan olla rohkea!
Tutkin kaikki paikat,
katson löytyykö sieltä
jalokiviä ja muita aarteita.

Oikea aarre saattaa
ystävä olla
joka lähellä on silloinkin
kun mulla menee huonosti
ja itku meinaa tulla.
Oikea ystävä on
jalokivi kallehin!
 
Minä haluan oppia laulamaan,
että isä Taivaan ja maan pitää
huolta lapsistaan.

Minä haluan oppia kiittämään
hyvää mieltä kylvämään
että oppisimme aarteen löytämään.

Oikeaa kultaa on kesäinen päivä
kun puissa linnut laulelee.
Sateiset päivät, jotka kastelee kaiken,
ovat hopeaa keskellä aarteiden.
Iloiset ilmeet ja lempeät sanat
ovat timantteja ikuisia.
Lämpimät hymyt sekä
auttavat kädet, ovat
rubiineja, tosi kauniita.
 
Minä haluan oppia laulamaan,
että isä Taivaan ja maan pitää
huolta lapsistaan.

Minä haluan oppia kiittämään
hyvää mieltä kylvämään
että oppisimme aarteen löytämään.
 
Elämä on tylsää ilman seikkailumieltä.
Minä haluan olla rohkea!
Tutkin kaikki paikat,
ja löysinkin sieltä
arkullisen aarteita kauniita.
 
Minä haluan oppia laulamaan,
että isä Taivaan ja maan pitää
huolta lapsistaan.

Minä haluan oppia kiittämään
hyvää mieltä kylvämään
että oppisimme aarteen löytämään.